23 Ocak 2022 Pazar

Anfaş 2022 Fuarda Göze çarpan standlar-Yılmaz Parlar

 Anfaş Fuarda Bitki Temelli Yaşam

Anfaş Fuarda Vegan Market Çok ilgi gören Standlardan biriydi

Sağlığın genel olarak vejetaryen ve vegan diyetlerinin en büyük itici gücü olmaya devam ettiğini gösteriyor

Bitki bazlı diyetler giderek daha popüler hale geliyor. Sadece daha fazla insan esnek, vejetaryen veya vegan bir diyet uygulamakla kalmıyor, aynı zamanda bu yiyeceklerin her zamankinden daha fazla seçeneği ve bulunabilirliği var. Bitki bazlı bir diyet benimseme konusunda bir motivasyon kaynağı.

Trendi ne yönlendiriyor? 

Bitki temelli bir diyeti, sebze, kepekli tahıllar, baklagiller, kabuklu yemişler, tohumlar ve meyveler dahil olmak üzere bitkilerden elde edilen ve az sayıda hayvansal ürün içeren veya hiç içermeyen gıdalara dayalı olarak tanımlar.

Yüzde Yüz Yerli, Yenilikçi, İnovatif Markalar Türkiye’nin En Büyük HORECA Buluşmasına Damgasını Vurdu

Antalya’da ziyarete açılan 32.ANFAŞ Hotel Equipment ve 28.ANFAŞ Food Product Fuarları, Ar-Ge yatırımlarına, yenilikçi ve inovatif markalara ev sahipliği yaptı. Fuarda ilk kez yer alan ‘Vegan Market’ dikkat çekerken; renkli fırınlar, mobil mutfak sistemleri, insansı robot Mini ADA, dumansız ve kokusuz pişirme üniteleri de yoğun ilgi gördü.



18-21 Ocak tarihleri arasında ANFAŞ Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi’nde 40 bin m2 alanda gerçekleşen 32. ANFAŞ Hotel Equipment - Uluslararası Konaklama ve Ağırlama Ekipmanları İhtisas Fuarı ve 28. ANFAŞ Food Product - Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı’nda; sektörün ihtiyaç duyduğu ürün ve hizmetler sergilendi ve tanıtıldı. 32. ANFAŞ Hotel Equipment Fuarı’nda endüstriyel mutfak ve çamaşırhane ekipmanları, otel tekstili, mobilya, yatak ve dekorasyon malzemeleri, buklet ve sarf malzeme ekipmanları, aydınlatma ve elektrik malzemeleri, park, bahçe, plaj malzemeleri kategorilerinde ürünler sergilendi. 28. ANFAŞ Food Product Fuarı’nda ise bakliyat, hububat, baharat, katı ve sıvı yağlar, et ve et ürünleri, süt ve süt ürünleri, unlu mamuller, katkı malzemeleri, deniz ürünleri, donmuş gıdalar ve içecek sektörleri yer aldı. HORECA sektörünün dev buluşmasına 600’den fazla katılımcı firma, 3 binin üzerinde marka katıldı.  

Turizm ve gıda sektörünün eş zamanlı gerçekleşen Türkiye’deki en büyük HORECA buluşmasına; teknoloji ve inovasyon damgasını vurdu. İnovatif turizm uygulamalarına ve yenilikçi gıda şirketlerinin çalışmalarına ev sahipliği yapan fuarlarda, turizm yatırımcılarının ve sektör oyuncularının yanında olan, onların ihtiyaç ve beklentilerine çözüm üreten ürün ve hizmetler ile inovatif ürünler ve markalar öne çıktı. 

Fuara Özel İlk Vegan Market

DTFOOD Yönetim Kurulu Başkanı ve aynı zamanda Vejeteryan ve Glutensiz tüm vegan moda, kozmetik ve gıda ürünleri kapsayan Vegan,  Market Türkiye Sorumlusu Yusuf Oğuz Evler, “Vegan pazarı giderek büyüyor, Türkiye üzerinden sadece ulusal pazara değil, yakın ve Orta Doğu'nun farklı ihracat pazarlarına da ulaşabilmek mümkün. Türk-Alman gıda sektörüne yönelik toplantılar, kongreler ve çalışma grupları düzenleyerek bilgilendirme, bilinçlendirme ve strateji geliştirme konularında bir Ar-Ge birimi vazifesi üstlenmekte olan kurumumuz aynı zamanda profesyonel bir iletişim platformu görevini de yürütmektedir. işbirliklerimizden VeggieWorld bize bitki temelli bir yaşam tarzının sadece sürdürülebilir, bilinçli ve sağlıklı değil; aynı zamanda eğlenceli olduğunu da göstermektedir.”bilgilerini paylaştı. 

Anfaş Fuarda Çok ilgi gören Standlar 



Mutfak Ekipmanlarında İhracat Yıldızı Öztiryakiler

İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller ve Mutfak ekipmanları sektörün İhracat Yıldızı Öztiryakiler de ön göze çarpan standlarda yerini aldı. 10 milyar dolara yakın ihracat gerçekleştiren İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliğin Başkanı Türkiye Ticaret Merkezleri Yönetim Kurulu Başkanı,Türkiye Tanıtım Grubu Yönetim Kurulu Üyesi, İstanbul Ticaret Odası Meclis Üyesi, Türk Mutfağı Derneği (TMD) Yönetim Kurulu Başkanı Tahsin Öztiryakiler “Türk Malı” nı dünya ile buluşturmaya devam ediyor. Yerli üretimle elde ettiğimiz başarıyla, uluslararası pazara üretimin  büyük kısmını ihraç ediyorlar.



Turizm Yayınları GM Dergi

Genel yayın yönetmenliğini Selçuk Meral’ın yaptığı ve gerek turizm organizasyonları, başarılı fuar düzenlemeleri, gerekse Turizm bilgileriyle sektöre katkı sağlıyan GM Dergisi hemen hemen her ziyaretcinin elindeydi.



Mor Arnavut Böreği Mor Baklava

Bize mor Arnavut böreği ve mor baklavayı tattıran mor undan elde edilen Gıda Yüksek mühendisi Banu Akıncı,verdiği bilgiler, “2018 yılında faaliyetlerine başlayan Rembir Gıda; uluslararası kalite standartları çerçevesinde yoğun Ar-Ge çalışmaları ile yüksek teknoloji kullanarak geliştirdiği; organik gıdanın bir üst versiyonu olarak bilinen, insan fizyolojisi ve metabolik fonksiyonları üzerinde ilave faydalar sağlayan, böylelikle hastalıklardan korunmada ve daha sağlıklı bir yaşama ulaşmada etkinlik gösteren Mor renkli fonksiyonel gıdalar ile sektörde öncü firma konumundadır.

Mormix’i oluşturan mor renk kırmızı sebze meyvelerdeki aktif bileşenlerin doğal renginden gelmektedir. Mor pigmentleri yaban mersini, vişne, ekşi karadut, nar, patlıcan, kırmızı soğan kabuğu ve böğürtlen özlerinden elde ediyoruz. Bu özleri yüksek teknoloji kullanarak saflaştırdığımız için antosiyaninler  doğal olarak Mormix’in içinde yer alır ve Mormix ile üretilen ürünlerin tadında ve kokusunda her hangi bir değişiklik olmaz. Mormix ile üretilen tüm ürünler düşük glisemik indekse sahip, kan şekeri dengesini bozmayan ürünlerdir. Mormix , antioksidanlar ve hücre yenilenmesini sağlayan antosiyaninler ve flavonoidler içerir bu sayede diğer besin öğeleri gibi vücutta depolanmaz aksine düzenleyici olarak görev yapar, organların ve hücrelerin daha rahat çalışabilmesine yardımcı olur. Mor bileşenlerin tok tutucu özellikleri sayesinde daha dengeli beslenebilmek mümkündür. Düzenli kullanımda kan şekerini dengeler, yorgunluğu azaltır, zindelik verir. İçeriğindeki antioksidanlar hastalıklardan korunmaya yardımcı olur.

 

Nora Grup şirketinin bünyesinde yer alan Rembir Gıda olarak ürettiğimiz, Mormix’i bünyenizde tanıtıp, nihai tüketiciyle buluşturmak isteriz. Mormix içeriğinde kesinlikle koruyucu, renklendirici, küf önleyici vb. kimyasallar bulunmamaktadır.

Mormix, vegan beslenmeye uygundur. Ayrıca %100 doğal ve %100 ülke kaynaklarından elde edilmektedir.”



Robot Mini Ada 

Türkiye’nin Yerli Robotik Markası AKINROBOTICS tarafından üretilen insansı robot Mini ADA; 32.ANFAŞ Hotel Equipment ve 28.ANFAŞ Food Product Fuarlarının en gözde teknolojik ürünü oldu. Adını dünyanın ilk kadın yazılımcısı Ada Lovelace’den alan yapay zekâya sahip insansı robot Mini ADA hizmet sektörünün şimdiden en büyük destekçisi olmuş durumda.  3. İstanbul Havalimanı başta olmak üzere önemli konsept oteller, etkinliklerde karşılama ve insanlara yardımcı olma noktasında çözüm üreten bu robot, 4 dil biliyor. Kurumun ürün proje departman yetkilisi Hüseyin Işık, espri yapabilen hatta fıkra anlatabilen Mini ADA’nın hizmet sektöründe yakın zamanda çok önemli bir açığı kapatma adına ciddi bir misyonu dolduracağından emin. Kendi yazılımları ve dış plastik aksamı dahil herşeyiyle öz be öz Türk yapımı olan bu Mini ADA hakkında Işık ayrıca şu önemli ek bilgileri de verdi: “ Robotumuz yakın zamanda havalimanında işe başladı.  Her yolcuya hizmet verebilmesi için robotlara Türkçe’nin yanında İngilizce dil desteği verdik. Mini ADA, sisteminde yüklü olan çıkış kapısı, kayıp eşya bürosu, taksi vb. gibi herhangi bir yer veya nokta sorulduğunda anında yön göstererek sesle tarif edebilmekte ve ekranında harita bilgisini göstererek gidilecek noktanın rotasını da çizebilmektedir. Üzerinde bulunan 2 adet stereo mikrofon ile dışarıdan gelen soru ve emirleri yapay zekâda işleyerek elde ettiği bilgileri kullanıcıya ses yoluyla iletmektedir. Mini ADA’nın, üzerinde bulunan barkod okuyucu sistemi ile yolculara tüm uçuş bilgilerini de aktarabilmektedir. Mini Ada, hizmet sektörünün yardımcısı konumunda, bugünde bu fuarda pek çok ziyaretçinin sorularına cevap veriyor, yardım ediyor. Kurum olarak, geleceğe yönelik yeni projeleri ile bilime ve insanlığa hizmet etmeye devam edeceğiz.”



Dumansız Kokusuz Barbekü Keyfi

Otel, havuz başı ve bahçe gibi açık alanlarda yapılan pişirmelerde ortaya çıkan duman ve kokuyu çözen özel bir pişirme ünitesi geliştiren; İstanbul kökenli Altıniş Havalandırma San. Tic. Ltd. Şti., ‘Airgold Dumansız Pişirme Ünitesi’ni ANFAŞ HORECA fuarlarında tanıttı. Barbekülerde oluşan duman ve kokuyu yok eden marka tescil belgeli ve patentli ürünün tasarımı ve üretimi tamamen firmaya ait. Filtreleri, çalışma tezgahı ve davlumbazı ile kompakt bir cihaz olan Airgold Dumansız Pişirme Ünitesi’nin portatif olarak tasarlandığını ve rahatlıkla istenilen yere taşınabildiğini belirten firmanın Teknik Müdürü Mustafa Altıntop, ürünlerinin özellikleri, fiyatları hakkında şunları söyledi: “Kurumuz bir aile şirketi, havalandırma teknolojilerinde sahip olduğumuz 25 yıllık deneyimin ışığında bu yenilikçi ürünü tasarladık. Taşınabilme özelliği sayesinde özellikle otellerin açık alanlarında çok tercih ediliyor. Geliştirdiğimiz aktif karbon filtreleme ve elektrostatik filtre grubu sayesinde yağ ve duman kokusuz ve temiz bir şekilde atmosfere salınıyor. Tamamen elektrikle çalışan Airgold Pişirme Ünitelerimizin fiyatı 15 bin dolar. İstenilen boyutlarda özel tasarımlara da firma olarak cevap verebiliyoruz.”



Pandemide Satışlarımız Patladı

Fırın teknolojileri konusunda sektörünün lider markası olan Konya merkezli Fırınmak’ın yüzde yüz yerli, tasarım tescil belgeli portatif pizza fırını ya da bilinen adıyla renkli fırınları fuarın yoğun ilgi gören inovatif ürünleri arasında yerini aldı. Elektrikli, gazlı, odunlu versiyonlarıyla her tip pişirme seçeneklerine uygun olan bu fırınların tasarımı ve görünümü de dikkat çekiyor. Şu sıralar seramik ve mozaik desenli fırınlara çok rağbet gösterildiğini belirten Fırınmak Satış ve Pazarlama Müdürü Berk Atlı, özellikle insanların evlere mecburen kapandığı pandemi döneminde satışlarının patladığını vurguladı. Avrupa’daki emsallerinin aksine yerli üretim olan fırınlarının fiyat avantajına da sahip olduğunun altını çizen Atlı, talepler hakkında şunları söyledi: “Bugün 20 ülkeye ihracat yapan bir firmayız. Yerli üretim gücümüzü fiyat avantajı ile de birleştirdik. Pandemi öncesi üretim yaptığımız tüm fırınlarımızın tamamını ya ihraç ettik ya da iç pazarda tükettik. İnsanlar evlere kapanınca bizim fırınlarımıza olan ilgi çığ gibi büyüdü. Şık tasarımı, portatifliği, pek çok lezzeti profesyonel kıvamda pişirebilmesi, elektrik, gaz ve odun seçeneğinin olması ürünümüzün en güçlü yanları oldu.”



Bu Şefler Mobil

Ruhsatlandırma sorunları nedeniyle ‘strett food concept’ ülkemizde çok yaygın olmasa da mobil mutfak sistemleri her geçen gün talep görüyor. Atiker Şirketler Grubu’nun bir markası olan ‘MobilCeff’in farklı amaçlara yönelik olarak tasarladığı karavan tipi mobil mutfaklar özellikle tasarımı ve görünümü ile ANFAŞ fuar katılımcılarından tam not aldı. MobilCeff Proje Sorumlusu Batuhan Çora, bu yenilikçi ürünlerinin çıkış hikayesini, Ar-Ge sürecini ve satış pazarlama stratejilerini şu sözlerle özetledi: “Avrupa’da bu tür araçlar çok yaygın. ‘Biz de üretebiliriz’ düşüncesiyle yola çıktık. 6 yıl önce çok ciddi bir Ar-Ge sürecine girdik. Yüzde 99’u yerli diyebileceğimiz fiber döküm içi paslanmaz çelik olan bu mobil mutfak sistemleri araçlarımızı üretmeyi başardık. Bunu yapan sadece biziz ve gösterilen ilgiden çok memnunuz. İçinde 3 kişi rahatlıkla çalışabilir ve her türlü yemek grubuna dair ürün bu aracımızda rahatlıkla hazırlanabilir.”



Kardeş Eli Fuara Değdi  

Azerbaycan Cumhuriyeti Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme Ajansı(SMBDA) 6 yetkilisi ve 15 farklı sektördeki firmasının ürünleri ile HORECA Antalya Fuarı’nda yerini aldı. Dost ve kardeş ülke Türkiye’de olmaktan ve böylesi önemli bir fuarda stant açmaktan büyük memnuniyet duyduklarını belirten Ajansın Şube Müdürü Emil Mammadov, KOBİ’lerin bütün ülkeler için, ekonomik kalkınmanın önemli aktörlerinden biri olduğunu vurguladı. Ülkelerinden özellikle gıda sektöründeki oyuncuları getirdiklerini belirten Mamadov,: “SMBDA’nın amacı; küçük ve orta ölçekli işletmelerdeki en iyi uygulamaları incelemek, bu alanda ilişkiler kurmak ve geliştirmek için birçok yabancı ülke ile ortaklık yapmaktadır. Azerbaycan’daki KOBİ’ler için öncelikli sektörlere ilişkin bilgi paylaşımı yatırım ortamı, fırsatları ve potansiyelleri hakkında bilgilendirme toplantıları düzenlenmesi, fuar, sergi, seminer vb. etkinlikler hakkında bilgi alışverişi ve bu bilgilerin KOBİ'lere duyurulması gibi konularda çalışmalar yapan bir kurumuz. Bu amaçla geldiğimiz kardeş ülkemizde ve böylesi bir fuarda olmak çok güzel. Daha 3-4 yıllık bir mazisi olan kurumuz ama yine de burada olacağımız 4 gün boyunca edineceğimiz deneyimlerimizin bize ve ülkemizdeki KOBİ’lere yeni bir ufuk açacağını söyleyebilirim.” dedi.

Mantıya Sahip Çıkan İzmirli Marka

İzmir'de kurulan Etibol Mantı, 41 metrekarelik yufka atölyesinde başladığı serüvenine bugün 98 personeli, 2 bin 800 satış noktası, Türkiye’nin her noktasına ulaşan aylık 200 ton satış yapabilen bir tesis haline geldi. Firmanın kurucusu Serkan Duran, Türkiye’nin mantıcısı olma yolunda emin adımlar ile yürüdüklerini belirterek, “Milli değerimiz mantımıza sahip çıktık,  geleneksel bir tüketim olan mantıyı pratik tüketim olarak kafe, iş yerleri, zincir marketler ve cateringlere vermekteyiz. Mantı meşakkatli bir yiyecek. Bizim işimiz bu geleneksel yemeği zaman harcamadan pratik bir şekilde sofralara taşımak. Buna ister görülen lüzum ya da mantıyı çok sevdiğimizden diyebilirsiniz. İşimizi severek yapıyoruz ve herkesin de severek tüketip tercih edeceği bir marka olma yolunda çok yol kat ettik, etmeye de devam ediyoruz. Ürünlerimiz yok satıyor, soya kullanmadan yüzde yüz dana eti ile ev mantısı reçetesini uygulayarak üretim yapıyoruz " dedi.


yilmazparlar@yahoo.com


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder